Vanliga frågor

Ingår bokföringshjälp & rådgivning?

Nej. Mineko är ett enklare bokföringsprogram och vi erbjuder enbart support på de tekniska funktionerna, ej rådgivning kring skatter eller bokföring. För sådana funderingar får du istället rådfråga skatteverket eller en redovisningskonsult.

Om jag glömmer säga upp testperioden?

När din testperiod närmar sig sitt slut påminner vi dig så att du aktivt kan göra ett nytt val, annars inaktiveras automatiskt kontot utan att du behöver göra något och utan krav på betalning.

Vad är uppsägningstiden?

Mineko har ingen uppsägningstid, utan du är fri att närsomhelst flytta din data till en annan leverantör eller att stänga ned ditt konto. Redan erlagd betalning återbetalas dock ej vid uppsägning.

Fungerar Mineko i mobiltelefon?
Minekos bokföringsapp är i dagsläget enbart anpassad för bokföring på en dator eller laptop. Detta är för att minimera felslagningar i bokföringen och för att ge en bättre överblick.
Finns Mineko enbart på svenska?

Ja i dagsläget finns tjänsterna enbart på svenska och för den svenska marknaden, då dessa är anpassade just till svensk bokföringspraxis enligt bokföringsnämndens rekommendationer.

Kan man skapa bokslut i Mineko?

I dagsläget finns det ingen inbyggd funktion i Mineko för att skapa förenklat årsbokslut utan vi hänvisar istället till Skatteverkets e-tjänst samt manuell kontering av inventering, periodiseringar och årets resultat.

Letar du bokföringsprogram?